0
Kurven er tom

Kundeservice

Spørgsmål:

Skal jeg være logget ind og oprettet som kunde for at handle i butikken. 

Svar:

Hvis du handler som privatperson kan du handle "anonymt" Du har også mulighed for at oprette dig som privatkunde hos os. Hvis du derimod er oprettet som indkøber for en Gruppe eller Kreds er det vigtigt du logger dig ind. 

Spørgsmål: 

Hvordan ser jeg om jeg er logget ind som indkøber? 

Svar:

Når du taster dine login data ændrer loginfeltet sig så der kommer en tekst med "du handler nu privat for" ...dit navn, foran login feltet. I linien lige under vil der stå "Klik på den konto du vil handle for", og lige derefter er vist den eller de konti du er indkøbsberretiget for i grå felter. Tryk på dette login og siden ændrer sig så der nu i den øverste linie hvor der nu står: "du handler nu for: og så det navn kontoen har. Neden under står din private konto og eventuelle andre konti du kan handle for. 
Så længe der står kontoens navn i llinine foran login felterne så er du stadig logget ind som indkøber. 

Spørgsmål: 

Hvad gør jeg hvis, jeg fortryder mit køb eller skal bruge en anden størrelse?

Svar:

Du har 14 dages fortrydelsesret. Det betyder at du når du har modtaget din pakke, kan pakke den pænt ind igen. Udfyld vedlagte skema, med lidt tekst om hvorfor den sendes retur til os. Så bruger du det klistermærke der ligeledes ligger i pakken og sætter det udenpå kassen. Bemærk at dette klistermærke/label er tilpasse din ordre, så du kan ikke bruge den til andre forsendelser. Gå på posthuset med pakken og send den. (det er portofrit for dig, når du har sat returpakkelabel på pakken).  

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en mail når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.
 

HUSK: VI SENDER IKKE ORDREN FØR VI HAR MODTAGET DIN INDBETALING. 

Hvis du har andre spørgsmål, kan du altid skrive til os på 55nord@55nord.dk.

Sådan betaler du.

Betaling

På www.55nord.dk kan der betales med:

Dankort

Mobilepay

Dinners Glub

MasterCard

Maestro

Visa

Visa Electron

JCB

 eDankort

Offentlige institutioner: Betaling via: EAN

Der tages ikke gebyr ved betaling på www.55nord.dk.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra www.55nord.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Reklamationsret

Når du handler på www.55nord.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret, i henhold til den til hver en tid gældende købelov. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Der skal reklameres inden rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal du udfylde reklamationssedlen, som du finder her. Reklamationssedlen vedlægges varen ved indsendelse. 
 
Når du returnerer varen til reklamation, bedes du anvende vores returlabel, som er at finde i pakken du har modtaget din vare i.
Når du pakker din vare til forsendelse, skal du følge vejledningen som du finder her (åbner i ny vindue)
Husk at du hæfter for varens stand til den er modtaget hos os.
Bemærk! Vi modtager udelukkende pakker der sendes direkte til vores adresse. Pakker sendt pr. efterkrav, til pakkeboks eller lignende afhentes ikke.

55°Nord P/S
H. C. Ørsteds Vej 10, Taulov
7000  Fredericia 

Klage:

Hvis du har købt en vare på 55nord.dk, hvor det indkøbte ikke lever op til forventningerne og du ønsker at klage, må du meget gerne kontakte os. Ring på tlf. 70107676 eller send en mail på: 55nord@55nord.dk

Vil du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet kan denne indgives på hjemmesiden www.forbrug.dk

Er du kunde med bopæl i et andet EU-land end Danmark. Har du også muligt for at bruge EU-Kommissionens online klageportal. Du finder siden her:  www.ec.europa.eu/odr

Fortrydelsesret

Fortrydelsesfristen er 14 dage.
Fristen regnes som udgangspunkt fra den dag, du har fået varen i hænde.
Er varen købt i perioden 1/11-23/12, er der udvidet returret frem til 24/1 det følgende år.

Du har efter forbrugeraftaleloven krav på at få en række oplysninger, bl.a. om fortrydelsesretten og om den købte vare. Fortrydelsesfristen løber ikke, før du har modtaget disse oplysninger på skrift (f.eks. på papir eller e-mail). Fristen udløber dog senest 3 måneder efter den dag, du har modtaget varen.

Hvis du f.eks. modtager det købte mandag den 1. og også har fået de nævnte oplysninger, har du frist til og med mandag den 15. Har du først fået oplysningerne senere, f.eks. onsdag den 3., har du frist til og med onsdag den 17. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, kan de vente til den følgende hverdag.

Fortryd et køb

Inden udløbet af fortrydelsesfristen skal du tilbagesende eller tilbagegive det modtagne til 55ºNORD. Det er tilstrækkeligt, at du inden fristens udløb har overgivet det modtagne til postvæsenet eller en anden virksomhed, som har påtaget sig forsendelsen til 55ºNORD. I det tilfælde råder vi til at have bevis for, at du har fortrudt rettidigt, og dermed gemmer fx kvitteringen for, at du har overgivet varen til postvæsenet mv. med henblik på forsendelse.

Da du modtog varen, lå der en returpakkelabel sammen med kvitteringen, som du kan klistre udenpå din pakke og dermed sende portofrit retur til 55ºNORD. Bemærk at din returlabel er tilpasset din bestilte ordre, du kan se ordrenr. på labelen. Det betyder du ikke kan bruge den til andre returpakker. Bliver dette ikke overholdt, vil du blive faktureret for porto. Husk også at udfylde vedlagte returseddel, så du kan få tilbageført dine penge for varen.
Beløbet returneres altid til det betalingskort der er brugt ved bestillingen.

Returlabel

Har du mistet din returlabel, skal du kontakte vores kundeservice på tlf. 70107676 på hverdage fra 12.00-17.30.

Returseddel

Har du mistet din returseddel, kan du printe en ny her 

Når du pakker din vare til forsendelse, skal du følge vejledningen som du finder her (åbner i et nyt vindue)
Hvis pakken, pga. forkert indpakning, pålægges håndteringsgebyr fra PostNord, vil dette blive fratrukket returbeløbet.
Husk at du hæfter for varens stand til den er modtaget hos os.

Betingelser for at fortryde aftalen
Det er som hovedregel en betingelse, at du kan tilbagegive varen i væsentlig samme stand og mængde, som da du modtog den. Ved varer der skal fremstilles eller tilpasses efter forbrugerens individuelle behov frafalder denne fortrydelsesret.

Varer købt i vores butik eller butikstrailer, kan returneres inden for fortrydelsesfristen, på samme vilkår som varer købt på www.55nord.dk.
Print returseddel . Beløbet vil blive tilbageført, så snart sagen er behandlet.

Ønsker du at returnere din vare pga. forkert størrelse eller farve, sender du blot varen herind, får varens beløb refunderet, og bestiller en ny vare på www.55nord.dk